Open Conference Systems, 1st KBP COnference

Font Size: 
The Implementation Of BNI Mobile Banking In Improving Banking Services And Services At PT. Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk. Padang Main Branch
Romi Susanto, Alim Fahmi

Last modified: 2024-07-02

Abstract


The purpose of this research is to find out how Bni Mobile Banking is implemented in improving PT banking services. Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk. Padang Branch. This research uses a qualitative method that explains descriptively by detailing the information obtained. The results of this research show that there has been an increase in Bni Mobile Banking users, because customers feel helped and can shorten the time to carry out banking transactions without needing to come to the bank.


Keywords


Bni Mobile Banking, Service and Services

References


Grace, D. (2017). Analisis Pengaruh Automatic Teller Machine Dan Short Message Service Banking Terhadap Kepuasan Nasabah. Jurnal Elektronik Sistem Informasi Dan Komputer, 3(1), 39–50.

Karim, K. (2020). Aspek Kepuasan Nasabah Berdasarkan Kualitas Jasa Perbankan (T. Lestari (ed.)).

Kasmir. Dr. (2014). Bank dan Lembaga Keuangan Lainnya (Revisi). Pt Rajagrafindo Persada.

Kurniawati, H. A., Arif, A., & Winarno, W. A. (2017). Analisis Minat Penggunaan Mobile Banking Dengan Pendekatan Technology Acceptance Model (TAM) Yang Telah Dimodifikasi. E-Journal Ekonomi Bisnis Dan Akuntansi, 4(1), 24. https://doi.org/10.19184/ejeba.v4i1.4563

Kusuma, R. C. S. D., Walenta, A. S., Yasa, N. N. K., Mayliza, R., Suhendar, A. D., Permatasari, R. W., ... & Sari, L. F. (2023). Pengantar Manajemen Bisnis.

Marlius, D., & Melaguci, R. A. (2024). Pengaruh Kepemimpinan Transformasional Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan PT Semen Padang Departement Sumber Daya Manusia. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1168-1180.

Marlius, D., & Syahrin, A. (2024). Pengaruh Promosi Jabatan, Disiplin Kerja, dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk. Cabang Padang. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1338-1351.

Marlius, D., & Friscilia, T. (2024). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Pada BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang. Jurnal Pundi, 8(1).

Saputra, S. W., & Marlius, D. (2024). Pengaruh Beban Kerja, Motivasi Kerja Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PDAM Tirta Sanjung Buana Sijunjung. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1181-1194.

Mulia, T., & Afriyeni. (2019). Penerapan manajemen Risiko operasional pada unit teller PT. bank pembangunan daerah sumatera barat. OSF Preprints, 13, 1–11.

Nasution, M. H., & Sutisna, S. (2015). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Nasabah Terhadap Internet Banking. Nisbah: Jurnal Perbankan Syariah, 1(1), 62. https://doi.org/10.30997/jn.v1i1.241

Nofia Safitri, R., & Marlius, D. (2016). Penerapan E-Banking Dalam Meningkatkan Rakyat Indonesia Cabang Padang Riska Nofia Safitri , Doni Marlius. Akademi Keuangan Dan Perbankan Padang, 1–9.

Putri, A., & Marlius, D. (2022). Penerapan M-Banking dalam Meningkatkan Jasa dan Layanan Perbankan di PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk. Kantor Cabang Padang. Jurnal OSF, 1–12. www.btn.co.id

Rinaldi, I. M., Lubis, P. H., & Utami, S. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Mobile Banking BNI Di Banda Aceh Dengan Kepercayaan Nasabah, Kepuasan Nasabah, Komitmen Nasabah, Dan Nilai Nasabah Sebagai Variabel Mediasi. Jurnal Perspektif Manajemen Dan Perbankan, 8(3), 19–48. http://infotentangbank.blogspot.co.id

Riayu Putri Annisaa’ & Susanto Romi. (2021). Penerapan M-Banking Dalam Meningkatkan Jasa Dan Layanan Perbankan Di PT. Bank Pembangunan Daerah Sumatera Barat Cabang Siteba. Nuevos Sistemas de Comunicación e Información, 2013–2015.


Full Text: PDF