Open Conference Systems, 1st KBP COnference

Font Size: 
The Role of Customer Service in Customer Service at PT. Bank Negara Indonesia Sub-Branch of Andalas University, Padang
Elva Dona, Ulul Azmi

Last modified: 2024-07-20

Abstract


The development of the business world, especially banking in Padang City has made rapid progress in recent years, this development is related to the development of the national economy and the existence of different tools provided by the government that create an atmosphere, which is better for business development in the banking sector in Indonesia, even the number of newly opened bank branches in Padang.This research aims to determine the role of customer service in customer service at PT. Bank Negara Indonesia Unand Padang Sub-Branch Office. The method used is a descriptive method. The research results show that the role of customer service in customer service has been carried out by PT. Bank Negara Indonesia Unand Padang Sub-Branch Office with good response and responses from 51 customers. where in terms of reality the answer is 44.41% strongly agree, 52.33% agree, 3.18% are unsure.


Keywords


Customer service, Bank

References


Fernos, J. (2019). Peranan Customer Service Dalam Meningkatkan. 1–8.

Fernos, J., & Putra, Y. E. (2019). Terhadap Kepuasan Nasabah Pada Pt . Bank Mega Syari ’ Ah Padang. 1–24.

Harismanika, Y., Hendra, M., & Aziz, N. (2022). Aktivitas Customer Service Dalam Meningkatkan Mutu Pelayanan Nasabah Pada PT . BPR Gema Pesisir Cabang Lunang. 1–10.

Hendra, J., & Siregar, S. (2020). Kualitas Pelayanan Customer Service ( CS ) Terhadap Nasabah Di PT Bank Muamalat Indonesia Tbk . Cabang Pekanbaru. 568–572.

Kusuma, R. C. S. D., Walenta, A. S., Yasa, N. N. K., Mayliza, R., Suhendar, A. D., Permatasari, R. W., ... & Sari, L. F. (2023). Pengantar Manajemen Bisnis.

Marlius, D., & Putriani, I. (2019). Kepuasan Nasabah PT . Bank Rakyat Indonesia Unit Tapan Cabang Painan Dilihat Dari Kualitas Layanan Customer Service. 03(02), 111–122. Https://Doi.Org/10.31575/Jp.V3v2.151

Marlius, D., & Melaguci, R. A. (2024). Pengaruh Kepemimpinan Transformasional Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan PT Semen Padang Departement Sumber Daya Manusia. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1168-1180.

Marlius, D., & Syahrin, A. (2024). Pengaruh Promosi Jabatan, Disiplin Kerja, dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk. Cabang Padang. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1338-1351.

Marlius, D., & Friscilia, T. (2024). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Pada BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang. Jurnal Pundi, 8(1).

Saputra, S. W., & Marlius, D. (2024). Pengaruh Beban Kerja, Motivasi Kerja Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PDAM Tirta Sanjung Buana Sijunjung. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1181-1194.

Oktaliza, W. (2022). Peranan Customer Service Dalam Meningkatkan Pelayanan Terhadap Nasabah Pada PT . Bank Perkreditan Rakyat ( BPR ) Batang Tarusan.

Pramudya, A., Saputri, D. A., Hartati, M., & Yulindasari, N. (2022). Peranan Customer Service Terhadap Pelayanan Nasabah Pada PT . Bank Pembangunan Daerah Sumatera Selatan Dan Bangka Belitung Cabang Lahat. 39–58.

Sari, U. K., Dona, E., (2022). Peranan Customer Service Dalam Meningkatkan Mutu Pelayanan Terhadap Nasabah Pada PT . Bank Nagari Kantor Cabang Pembantu Ulak Karang. 1–14.

Susanti, F., & Rahmadhani, S. (2022). Terhadap Customer Satisfaction Di Bpjs Ketenagakerjaan Cabang.

Zulvahendi, A., & Fernos, J. (1998). Upaya-Upaya Meningkatkan Minat Nasabah Tabungan Simantap


Full Text: PDF