Open Conference Systems, 1st KBP COnference

Font Size: 
Implementation Of Operational Risk Management In The Teller Unit Of Pt. Nagari Bank Pasar Raya Branch
Afriyeni Afriyeni, Sintia Sintia

Last modified: 2024-07-02

Abstract


This research aims to find out how the operational risk management of the teller unit is implemented at PT. Bank Nagari Pasar Raya Branch. The data analysis method used in this writing is a descriptive method with an inductive thinking pattern. Namely explaining the results of research based on existing facts. Based on the research results, it is known that PT. Bank Nagari Pasar Raya Branch implements operational risk management in accordance with procedures established by the banking unit. This can be seen through one of the cases that occurred in the teller unit, namely the case of incorrect input of the customer's nominal amount, resulting in a feeling of disappointment and misunderstanding among customers regarding the services provided by the teller unit.


Keywords


Management, Risk, Operations

References


Antou, L. S., Timmy, P., & Tulung, J. E. (2018). Penerapan Manajemen Risiko Pada Pt. Bank Sulutgo. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 6(3), 1168–1177.

Kusuma, R. C. S. D., Walenta, A. S., Yasa, N. N. K., Mayliza, R., Suhendar, A. D., Permatasari, R. W., ... & Sari, L. F. (2023). Pengantar Manajemen Bisnis.

Marlius, D., & Melaguci, R. A. (2024). Pengaruh Kepemimpinan Transformasional Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan PT Semen Padang Departement Sumber Daya Manusia. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1168-1180.

Marlius, D., & Syahrin, A. (2024). Pengaruh Promosi Jabatan, Disiplin Kerja, dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk. Cabang Padang. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1338-1351.

Marlius, D., & Friscilia, T. (2024). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Pada BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang. Jurnal Pundi, 8(1).

Saputra, S. W., & Marlius, D. (2024). Pengaruh Beban Kerja, Motivasi Kerja Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PDAM Tirta Sanjung Buana Sijunjung. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1181-1194.

Muchlish, M. (2021). Penerapan Manajemen Risiko Operasional Pada Unit Teller Pt. Bank Pembangunan Daerah Jawa Tengah Kantor Cabang …. 1–16.

Ningsih, MS., & Fernos, J. (2020). Penerapan Manajemen Risiko Operasional Pada unit Teller PT. Bank Pembangunan Daerah Sumatera Barat.

Prakasa, A. R., & Afriyeni, A. (2023). Penerapan Manajemen Resiko Operasional Unit Teller Pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk Kantor Cabang Padang. 1–12.

Prasetyo, Z., & Afriyeni, A. (2019). Penerapan Manajemen Resiko Operasional Pada Pt. Bank Pembangunan Daerah Sumatera Barat Cabang Painan Kabupaten Pesisir Selatan. Akademi Keuangan Dan Perbankan Padang, 1–14.

Putri, D. F., & Afriyeni. (2022). Penerapan Manajemen Risiko Operasional Unit Customer Service PT. Bank Nagari Cabang Alahan Panjang. 1–13. https://osf.io/preprints/da9hs/%0Ahttps://osf.io/da9hs/download

Romamti, H., & Susanto, R. (2022). Penerapan Manajemen Resiko Operasional Pada Unit Teller PT. Bank Pembangunan Daerah Sumatera Barat. 1–12.

Sari, I. P., & Dahar, R. (2016). Analisis Tingkat Kesehatan Bank Dengan Menggunakan Model Risk-Based Bank Rating (Rbbr) (Studi Pada Perbankan Yang Listing Di Bursa Efek Indonesia Periode 2011-2014). Jurnal Menara Ilmu, X(73), 54–70.

Tiyani, L. A., Febriyanti, D., Munawaroh, S. U., & Ni’mah, U. (2021). Manajemen Risiko Pada Bank Pembangunan Daerah Jawa Barat dan Banten Tbk. Al-Bank: Journal of Islamic Banking and Finance, 1(2), 105. https://doi.org/10.31958/ab.v1i2.2660

Vatharani, TV (2020). Penerapan Manajemen Risiko Operasional Pada Unit Teller Bank Pembangunan Daerah Sumatra Barat Cabang Siteba.


Full Text: PDF