Open Conference Systems, 1st KBP COnference

Font Size: 
Implementation Of Mobile Banking To Enhance Banking Services And Customer Service At Pt. Bank Tabungan Pensiunan Nasional Branch Office In Padang
Doni Marlius, Ratih Ratih

Last modified: 2024-07-04

Abstract


The purpose of this research is to find out how mobile banking is implemented in improving banking services and services at PT. National Pension Savings Bank Padang Branch Office. The data analysis method in this research uses qualitative methods as a research method that describes descriptively by systematically detailing the data from the information obtained. The research results show that the mobile banking application works well and makes it easier for customers to carry out financial and non-financial transactions without queuing. By providing mobile banking services, PT. National Pension Savings Bank has the ability to carry out banking transactions via cellphone or smartphone via the menu available in the application which can be downloaded and installed by customers. By providing mobile banking services, customers gain benefits, namely they can carry out transactions easily at any time and get personal accounting information.


Keywords


Mobile, Banking

References


Amelia, L., & Marlius, D. (2018). Pengendalian Kredit Dalam Upaya Menciptakan Bank Yang Sehat Pada Pt. Bank Pembangunan Daerah Sumatera Barat Cabang Utama Padang.

Anggraini, R. (2022). Implementasi Pelayanan E-Banking Di Bank Syariah Indonesia (BSI) Kantor Cabang Pekanbaru Sudirman 2 (Doctoral dissertation, Universitas Islam Negeri Sultan Syarif Kasim Riau).

Arofah, A. (2019). Proses Kegiatan Telemarketing Kartu Kredit di Pt Aseanindo Networks Solutions (Doctoral dissertation, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta).

Ayunisa, D. F., & Hendra, M. (2021). Penerapan M-Banking Dalam Meningkatkan Jasa Dan Layanan Perbankan Di PT. Bank Pembangunan Daerah Sumatera Barat Cabang Siteba.

Farahdibaj, H. A. (2023). Pengaruh Customer Perceived Value, Perceived Ease Of Use, Trust dan Kepuasan Terhadap Loyalitas Nasabah Mobile Banking Bank Syariah Indonesia.

Fauzi, I., Anjani, Y., Kudus, I. A. I. N., & Kudus, I. A. I. N. (2021). Kebijakan Peraturan OJK Terhadap Perbankan Syariah dalam Menghadapi Wabah Covid-19 di Era New Normal. TAWAZUN: Journal of Sharia Economic Law, 4(1), 43-60.

Fernanda, A. R. (2013). Hubungan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen di Laboratorium Klinik Prodia Bandung (Studi Kasus Pada Laboratorium Klinik Prodia Wastukencana Bandung).

Harahap, S. (2023). Dampak Penyaluran Tepat Pembiayaan Syariah Dalam Meningkatkan Ekonomi Nasabah Studi Kasus Pada Nasabah BTPN Padangsidimpuan (Doctoral dissertation, UIN Syekh Ali Hasan Ahmad Addary Padangsidimpuan).

Hartini, W., & Ismail, A. Sistem Pembayaran Dana Pensiun Nasabah Pada Pt Bank Btpn Purna Bakti Kc Mataram.

Ilham, H. M. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Eden Kitchen Jakarta Pada Masa Pandemi Covid-19 (Doctoral dissertation, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia).

Imamah, N., & Safira, D. A. (2021). Pengaruh mobile banking terhadap profitabilitas bank di bursa efek Indonesia. Profit: jurnal administrasi bisnis, 15(1), 95-103.

Kusuma, R. C. S. D., Walenta, A. S., Yasa, N. N. K., Mayliza, R., Suhendar, A. D., Permatasari, R. W., ... & Sari, L. F. (2023). Pengantar Manajemen Bisnis.

Mahendra, E., & Afriyeni, A. (2023). Penerapan M-Banking Dalam Meningkatkan Jasa dan Layanan Perbankan Pt. Bank Tabungan Pensiunan Nasional Kantor Cabang Padang.

Marlius, D., & Anwar, F. (2023). Pengaruh Brand Image, Brand Trust dan Company Reputation Terhadap Loyalitas Pelanggan. Jurnal Pundi7(2), 185-200.

Marlius, D., & Melaguci, R. A. (2024). Pengaruh Kepemimpinan Transformasional Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan PT Semen Padang Departement Sumber Daya Manusia. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1168-1180.

Marlius, D., & Syahrin, A. (2024). Pengaruh Promosi Jabatan, Disiplin Kerja, dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk. Cabang Padang. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1338-1351.

Marlius, D., & Friscilia, T. (2024). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Pada BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang. Jurnal Pundi, 8(1).

Marlius, D., Susanti, F., Fernos, J., & Harmen, A. A. (2023). Kinerja Pegawai Dilihat Dari Komunikasi Organisasi Dan Lingkungan Kerja. Creative Research Management Journal6(2), 112-125.

Saputra, S. W., & Marlius, D. (2024). Pengaruh Beban Kerja, Motivasi Kerja Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PDAM Tirta Sanjung Buana Sijunjung. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1181-1194.

Putri, I. S. (2020). Analisis Penanganan Keluhan Pelanggan (Studi Kasus Di Kantor Pos Bandung 40000). Pro Mark, 10(2).

Ramadhani, T. P. (2023). Penerapan M-Banking Dalam Meningkatakan Jasa dan Layanan Perbankan di PT. Bank Pembangunan Daerah Jambi (Doctoral Dissertation, Universitas Jambi).

Raya, M. K. F. (2016). Marketing jasa di institusi pendidikan (Analisis pemasaran dalam pendidikan). FALASIFA: Jurnal Studi Keislaman, 7(1), 21-52.

Rinaldy, R. (n.d.). Padang.go.id. Retrieved Januari 15, 2024, from Padang.go.id: https://www.padang.go.id/elektronifikasi-padang-menuju-kota-digital

Royani, I., & EL-Adabi, T. A. I. Dampak Bank Keliling Terhadap Perekonomian Masyarakat Dalam Perspektif Hukum Ekonomi Syariah.

Salsabilla, A. L. Analisis Komparatif Antara Produk Tabungan Wadiah Dengan Tabungan Mudharabah Dari Segi Perhitungan Keuntungan.

Salsabilla, A. L. Analisis Komparatif Antara Produk Tabungan Wadiah Dengan Tabungan Mudharabah Dari Segi Perhitungan Keuntungan.

Sinaga, E. (2022). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Citra Merek Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi Kasus Pada Mahasiswa STEI Angkatan 2018 Jurusan Manajemen) (Doctoral dissertation, Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta).

Subaidah, S. (2016). Pelaksanaa Transfer Dalam Negeri Pada Bank Tabungan Negara (Persero) Kantor Cabang Pembantu IAIN cabang surabaya (Doctoral dissertation, STIE Perbanas Surabaya).

Thian, A. (2021). Dasar-Dasar Perbankan. Penerbit Andi.

Utama, A. S. (2021). Digitalisasi Produk Bank Konvensional Dan Bank Syariah Di Indonesia. Jurnal Justisia: Jurnal Ilmu Hukum, Perundang-Undangan Dan Pranata Sosial, 6(2), 113-126.

Wahyuningsih, N., & Janah, N. (2018). Faktor-faktor yang Mempengaruhi Kepuasan Nasabah Menggunakan Internet Banking pada Bank Muamalat. Al-Amwal: Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syari'ah, 10(2), 295-314.

Wijaya, D. (2022). Pemasaran Jasa Pendidikan. Bumi Aksara.


Full Text: PDF