Open Conference Systems, 1st KBP COnference

Font Size: 
Influence Of Product Quality And Price On The Decision To Purchase An Iphone At Itiar Olstore Padang
Putri Wulandari, Febsri Susanti

Last modified: 2024-07-04

Abstract


The purpose of study This is For test influence quality products and prices to decision purchase iPhone on the itiar olstore Padang. Variables used​ in study This covers variable bound , ie decision purchases (Y), and variables free, that is quality product (X1) and price (X2). Type on study This is use method quantitative , data collection through spread questionnaire to 93 respondents with using purposive sampling. With use instrument testing (validity test and reliability test ), assumption test ( normality test , multicollinearity test and heteroscedasticity test ) then multiple linear regression and hypothesis testing with help SPSS application. Result of study This show that quality product influential positive and significant to decision purchase and price influential positive and significant to decision purchase.


Keywords


Product Quality And Price On The Decision

References


Aldini, Feriyansyah, A., & Venanza, S. (2022). Pengaruh Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Handphone Oppo di Kota Pagar Alam. Jurnal Aktiva: Riset Akuntansi Dan Keuangan, 3(1), 44–53. https://doi.org/10.52005/aktiva.v3i1.130

Amron, A. (2018). The Influence of Brand Image, Design, Feature, and Price on Purchasing Decision of Apple iOS Smartphone in Surakarta, Indonesia. The International Journal of Social Sciences and Humanities Invention, 5(12), 5187–5191.

Arumsari, D., & Khasanah, I. (2012). Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Air Minum dalam Kemasan (AMDK) Merek Aqua (Studi pada Konsumen Toko Bhakti Mart KPRI Bhakti Praja Provinsi Jawa Tengah). Universitas Diponeogro.

Astuti, M., & Matondang, N. (2020). Manajemen Pemasaran: UMKM dan Digital Sosial Media. Deepublish.

Astuti, R., & Abdullah, I. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Pakaian di Usaha Mikro Kecil Menengah. Jurnal Ekonomi Manajemen, 5(2), 14–23.

Dioh, S. S. (2020). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Souvenir Tenun Ikat NTT. Bisman-Jurnal Bisnis & Manajemen, 5(1), 46–53.

Febrianto, K., & Suryandari, D. (2022). Analisis Faktor-Faktor Kecurangan Laporan Keuangan melalui Fraud Hexagon Theory pada Perusahaan Pertambangan yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia (BEI) Tahun 2016-2019. Permana: Jurnal Perpajakan, Manajemen, Dan Akuntansi, 14(1), 140–153.

Hendro, C. R., & Hidayat, W. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Handphone Merek Iphone Kota Semarang. Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis, 7(4), 177–184.

Herdiansyah, H. (2019). Metodologi Penelitian Kualitatif. Salemba Humanika.

Kotler, P., & Amstrong, G. (2012). Dasar-Dasar Pemasaran (1st ed.). Prenhalindo.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2018). Principles of Marketing (Terjemahan). Pearson Education Limited.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (15thEd ed.). Pearson Pretice Hall, Inc.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2018). Perilaku Konsumen (sikap dan pemasaran) (Terjemahan). CV. Penerbit Qiara Media.

Kotler, P., Keller, K. L., & Chernev, A. (2021). Marketing Management. Pearson.

Kusuma, R. C. S. D., Walenta, A. S., Yasa, N. N. K., Mayliza, R., Suhendar, A. D., Permatasari, R. W., ... & Sari, L. F. (2023). Pengantar Manajemen Bisnis.

Malau, H. (2018). Manajemen Pemasaran Teori dan Aplikasi Pemasaran Era Tradisional Sampai Era Modernisasi Global. Alfabeta.

Marlius, D., & Anwar, F. (2023). Pengaruh Brand Image, Brand Trust dan Company Reputation Terhadap Loyalitas Pelanggan. Jurnal Pundi7(2), 185-200.

Marlius, D., & Melaguci, R. A. (2024). Pengaruh Kepemimpinan Transformasional Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan PT Semen Padang Departement Sumber Daya Manusia. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1168-1180.

Marlius, D., & Syahrin, A. (2024). Pengaruh Promosi Jabatan, Disiplin Kerja, dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk. Cabang Padang. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1338-1351.

Marlius, D., & Friscilia, T. (2024). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Pada BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang. Jurnal Pundi, 8(1).

Marlius, D., & Yulita, W. (2024). Pengaruh Gaya Kepemimpinan, Pengawasan, Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Pegawai Pada Kantor Bupati Solok Selatan. Ensiklopedia of Journal, 6(3). 271-280.

Marlius, D., Susanti, F., Fernos, J., & Harmen, A. A. (2023). Kinerja Pegawai Dilihat Dari Komunikasi Organisasi Dan Lingkungan Kerja. Creative Research Management Journal6(2), 112-125.

Montolalu, N. A., Tumbel, T. M., & Walangitan, O. F. C. (2021). Pengaruh Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Skincare Scarlett Whitening pada Platform Digital. Productivity, 2(4), 272–275.

Nasution, A. E., Putri, L. P., & Lesmana, M. T. (2019). Analisis Pengaruh Harga, Promosi, Kepercayaan dan Karakteristik Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada 212 Mart di Kota Medan. Proseding Seminar Nasional Kewirausahaan, 1(1), 194–199.

Nurdin, I., Hartati, S., & others. (2019). Metodologi penelitian sosial. Media Sahabat Cendekia.

Paramansyah, A., Ghulam, D. M., & Ernawati, E. (2020). Pengaruh Kesadaran Merek (Brand Awareness) terhadap Keputusan Pembelian Handphone Samsung. Al-Kharaj : Jurnal Ekonomi, Keuangan & Bisnis Syariah, 2(1), 88–107. https://doi.org/10.47467/alkharaj.v2i1.77

Pratiwi, R. A., Juliati, R., & Sa’diyah, C. (2022). The Influence of Brand Image, Product Quality, and Price on Purchase Decisions: Study on iPhone Smartphone Users in Malang City. Jurnal Manajemen Bisnis Dan Kewirausahaan, 2(2), 129–137.

Prihartono, Narimawati, U., & Sunarsi, D. (2020). Pengaruh Promosi , Social Media Marketing , Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Yang Meningkatkan Pelanggan Pada Tiket .com. Jurnal Manajemen Industri Dan Logistik (JMIL), 4(1), 84–95.

Rahayu, S., & Haryanto, J. (2017). Pengaruh Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian pada Majalah Media Asuransi. Jurnal Pemasaran Kompetitif, 1(1), 64–76.

Rohmat, B. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Promosi dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Layanan Provider. Skripsi. universitas Muhammadiyah Magelang.

Sangadji, E. M., & Sopiah, S. (2013). The Effect of Organizational Culture On Lecturers’ Job Satisfaction and Performance: A Research in Muhammadiyah University throughout East Java. International Journal of Learning & Development, 3(3), 1–18.

Shofiyana, S. (2020). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian. Youth & Islamic Economic Journal, 1(2), 9–13.

Sugiyono. (2005). Memahami Penelitian Kualitatif. Alfabeta.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Alfabeta.

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif. Alfabeta.

Susanto, D. M., & Cahyono, K. E. (2021). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk, dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Iphone (Studi pada Mahasiswa di Surabaya). Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 10(1), 1–15.

Tjiptono, F. (2017). Pemasaran Strategik. Penerbit And.

Tjiptono, F. (2019). Prinsip-Prinsip Total Quality service. Andi.

Tjiptono, F., & Chandra, G. (2016). Pemasaran Strategik. Andi Offset.

Usvela & Qomariah. (2019). Pengaruh Brand Image , kepercayaan , dan nilai pelanggan terhadap kepuasan pelanggan Herbalife. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 5(2), 300–312.

Utami, A. T., & Ellyawati, J. (2021). Peran Citra Merek, Celebrity Endorser, Kualitas Produk dalam Keputusan Pembelian. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 22(1), 140–150. https://doi.org/10.30596/jimb.v22i1.6200

Wolff, D., Nee, S., Hickey, N. S., & Marschollek, M. (2021). Risk Factors for Covid-19 Severity and Fatality: A Structured Literature Review. Infection, 49(1), 15–28. https://doi.org/10.1007/s15010-020-01509-1


Full Text: PDF