Open Conference Systems, 1st KBP COnference

Font Size: 
The Role Of Promotions In Increasing The Number Of Customers At PT. Bank Nagari Cabang Pasar Raya Padang
Romi Susanto, Syahismi Octya Ananderi

Last modified: 2024-07-05

Abstract


The aim of this researcher is to determine the role of promotion in increasing the number of customers at PT. Bank Nagari, Pasar Raya Padang Branch. This research uses a quantitative method to describe descriptively. The results of this research show that in the 2020-2021 period this occurred. the growth and decline in the number of customers was -18.21% and in the 2021-2022 period there was an increase in the number of customers by 8.07%. Factors that caused the increase and decrease in the number of customers. is an internal factor, due to employees lacking promotion and formalization carried out by the bank's own internal parties, employees' lack of understanding in mastering products, especially those related to third party funding sources such as savings, deposits and current accounts. Apart from that, the cause of the decline in the number of customers is problems on the part of potential customers related to economic conditions. The increasing number of financial institution competitors, which offer various conveniences and products that have superior competitiveness.


Keywords


Bank, Promotion, Customer

References


Afriyeni, A. (2018). Aktivitas Pemasaran Produk Tabungan Pada Pt. Bank Pembangunan Daerah (Bpd) Sumatera Barat Cabang Utama Padang.

Aziz,   N.   (2019).   Pengaruh   Strategi   Promosi   Terhadap   Keputusan Pembelian Yang Dimediasi Oleh Minat Beli Pada Konsumen Restoran KFC Cabang Khatib Sulaiman Padang. https://doi.org/10.17605/OSF.IO/V92TS

Amanah, S. (2015). Peranan Strategi Promosi Pemasaran Terhadap Peningkatan Volume Penjualan. JURNAL LENTERA: Kajian Keagamaan, Keilmuan dan Teknologi, 13(1), 47-55.

Chandra, R. (2015). Peranan Strategi Promosi dalam Upaya Peningkatan Volume Penjualan pada Perusahaan Jasa Perhotelan. Jurnal Manajemen Dan Keuangan, 4(2).

Dirgahayu, D. (2000). PERANAN PROMOSI DALAM MENINGKATKAN JUMLAH NASABAH PADA PT. BANK CIC INTERNASIONAL Tbk CABANG MAKASSAR (Doctoral dissertation, Universitas Hasanuddin).

Eltika, T. Y., & Tanjung, M. S. B. (2019). Peranan Promosi Dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah Tabungan Pada Bank Nagari Cabang Sawahlunto.

Hidayati,   R.   R.,   & Marlius,   D.   (2018).   Aktivitas   Promosi   Dalam Meningkatkan Dana Pihak Ketiga Pada PT. Bank Perkreditan Rakyat (BPR) Batang Kapas Pesisir Selatan

Kusuma, R. C. S. D., Walenta, A. S., Yasa, N. N. K., Mayliza, R., Suhendar, A. D., Permatasari, R. W., ... & Sari, L. F. (2023). Pengantar Manajemen Bisnis.

Marlius, D., & Melaguci, R. A. (2024). Pengaruh Kepemimpinan Transformasional Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan PT Semen Padang Departement Sumber Daya Manusia. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1168-1180.

Nawawi, Z. M. (2022). Peranan Promosi Dan Distribusi Bisnis Tterhadap Peningkatan Penjualan. JIKEM: Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi dan Manajemen, 2(1), 1399-1405.

Saputra, S. W., & Marlius, D. (2024). Pengaruh Beban Kerja, Motivasi Kerja Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PDAM Tirta Sanjung Buana Sijunjung. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1181-1194.

Marlius, D., & Anwar, F. (2023). Pengaruh Brand Image, Brand Trust dan Company Reputation Terhadap Loyalitas Pelanggan. Jurnal Pundi7(2), 185-200.

Marlius, D., Susanti, F., Fernos, J., & Harmen, A. A. (2023). Kinerja Pegawai Dilihat Dari Komunikasi Organisasi Dan Lingkungan Kerja. Creative Research Management Journal6(2), 112-125.

Saragih, R. (2005). Peranan Promosi Dalam Meningkatkan Volume Penjualan Pada PT. Mutiara Ritelinti Wira Medan (Doctoral dissertation, Universitas Medan Area).


Full Text: PDF