Last modified: 2025-08-08
Abstract
The purpose of this research is to determine the role of the Ollin By Nagari application in facilitating financial transactions for PT customers. Bank Nagari Lubuk Alung Branch. This research uses a qualitative method that explains descriptively by detailing the information obtained. The results of this research show that there has been an increase in Oliin By Nagari users, because customers feel helped and can shorten the time to carry out banking transactions without needing to come to the bank.
Keywords
References
Abaharis, H., Julian, R. D., & Susanto, R. (2025). Pengaruh Display Product, Store Location Dan Hargaterhadap Keputusan Pembelian Pada Reni Mart Di Painan. YUME: Journal of Management, 8(1.1), 164-178.
Ariyanti, C. D., & Fernos, J. (2025). Pengaruh Disiplin Kerja dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Pegawai Negeri Sipil pada Biro Umum Sekretariat Daerah Provinsi Sumatera Barat. Jurnal Pendidikan Kritis dan Kolaboratif, 1(2), 503-507.
Andayani, N. P. A. S. D., & Susanti, F. (2024). ANALISIS PENGARUH PROMOSI DAN HARGA TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK KECANTIKAN DI SUBUR FASHION CENTER. Jurnal Akademik Ekonomi Dan Manajemen, 1(4), 291-300.
Anwar, S., Marlius, D., & Hidayat, H. (2024). Keputusan Pembelian Paket Kartu Data Telkomsel Dilihat dari Bauran Promosi. Jurnal Ekobistek, 13(4), 264–271.
Anwar, S., Marlius, D., & Yani, S. P. (2025). Kepuasan Konsumen dilihat dari Kualitas Pelayanan, Promosi dan Kepercayaan. Economics and Digital Business Review, 7(1), 291–306.
Badri, J., Susanti, F., Abaharis, H., Marlius, D., & Magdalena, M. (2025). Manajemen Pemasaran. PT. Insan Cendekia Mandiri Group.
Badri, J., Putra, Y. D., & Susanto, R. (2025). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Nasabah Terhadap Loyalitas Nasabah Bank Nagari Cabang Tapan Di Pesisir Selatan. YUME: Journal of Management, 8(1), 1165-1175.
Cahaya, L. A., & Jannah, N. (1970). Strategi Pelayanan Customer Service dalam Meningkatkan Jumlah Nasabah pada Bank Muamalat KCP Sukaramai. SAUJANA : Jurnal Perbankan Syariah Dan Ekonomi Syariah, 4(01), 53–70. https://doi.org/10.59636/saujana.v4i01.57
Candra, C., Fernos, J., & Rahmatullah, R. (2024). Remote Work Revolution: Examining the Impact of Hybrid Work Models on Employee Engagement and Productivity. YUME: Journal of Management, 7(3), 1665-1675.
Diningrat, M. S. M., W.A, B. S., & Henderi, H. (2019). Evaluasi Penerimaan Aplikasi Mobile Banking BNI Terhadap Minat Nasabah Menggunakan UTAUT. Jurnal Informa : Jurnal Penelitian Dan Pengabdian Masyarakat, 5(4), 9–13. https://doi.org/10.46808/informa.v5i4.132
Dona, E. (2025). Pengaruh Pajak Hotel dan Pajak Restoran terhadap Pendapatan Asli Daerah: Studi Kasus di Provinsi Sumatera Barat. Jurnal Pundi, 9(1), 75-88.
Dona, E., & Kalstum, R. H. (2025). How Live Streaming, Product Quality, and Content Marketing Drive Purchase Intentions in the Thrift Fashion Sector?. Economics and Digital Business Review, 6(2), 1417-1428.
Dona, E., & Minda, M. N. (2025). Pengaruh Worklife Balance, Reward dan Disiplin Kerja terhadap Kinerja Pegawai pada Balai Diklat Keagamaan Padang. GEMILANG: Jurnal Manajemen dan Akuntansi, 5(3), 715-732.
Dona, E. (2024). Investasi Infrastruktur Sumatera Barat dari Kontribusi Pendapatan Asli Daerah dan Dana Bagi Hasil. JURNAL PUNDI, 8(2), 173-182.
Fernos, J., & Yolanda, E. Z. (2025). Pengaruh Reward dan Punishment terhadap Kinerja Karyawan pada PT Bank Nagari Cabang Utama Sumatera Barat. GEMILANG: Jurnal Manajemen dan Akuntansi, 5(3), 470-487.
Fitriani, K. L., & Susanti, F. (2025). DAMPAK KENAIKAN TARIF PPN TERHADAP TINGKAT KEMISKINAN DI INDONESIA. Jurnal Rumpun Manajemen dan Ekonomi, 2(1), 20-31.
Herlin, M., & Susanti, F. (2024). PENGARUH PERSEPSI KONSUMEN DAN KUALITAS PRODUK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PADA MOBIL MITSUBISHI DI PT. DIPO SUMBAR. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1398-1412.
Hendarti, R., Susanto, R., & Gustina, L. (2024). Evaluating the Effectiveness of Employee Development Programs: Measuring Impact on Retention and Job Satisfaction. YUME: Journal of Management, 7(3), 1635-1643.
Igamawarti, D., & Susanti, F. (2024). Ekuitas Merk Dan Keterlibatan Pelanggan Terhadap Minat Beli Di E-Commerce Tiktok Shop: Studi Kasus Pada Konsumen Celana Jeans Wanita Ditoko Jiniso. JURNAL MANAJEMEN DAN BISNIS EKONOMI, 2(1), 372-384.
Kelly, T. P. M. F. (2020). Pemasaran Jasa. In Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952.
Karim, K. (2020). Aspek Kepuasan Nasabah Berdasarkan Kualitas Jasa Perbankan (T. Lestari (ed.)).
Laroza, L., Martha, L., Susanti, F., Mayliza, R., & Sumiati, S. (2025). Dampak Stres Kerja dan Beban Kerja pada Turnover Intention di Bank Nagari Sumatera Barat. GEMILANG: Jurnal Manajemen dan Akuntansi, 5(3), 507-523.
Magdalena, M., Fernos, J., & Radiska, S. (2025). Digital Marketing Dan Gaya Hidup Pada Keputusan Pembelian Kosmetik Ms Glow Di Kota Padang. YUME: Journal of Management, 8(1.1), 221-234.
Marlius, D., & Putri, S. (2025). Keputusan Pembelian Berdasarkan Kualitas Produk, Harga dan Promosi. Jurnal Pundi, 9(1), 27-38.
Marlius, D., & Salamanang, W. (2025). Pengaruh Kompetensi Teknis, Kemampuan Interpersonal Dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Pegawai Di Dinas Perindustrian Dan Perdagangan Provinsi Sumatera Barat. Economics and Digital Business Review, 6(2), 1363-1369.
Marlius, D. (2025). Dampak Influencer Marketing, Price Discount Dan Bonus Pack Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Produk Fashion Shopee. Economics and Digital Business Review, 6(2), 1270-1279.
Marlius, D. (2017). Keputusan Pembelian Berdasarkan Faktor Psikologis Dan Bauran Pemasaran Pada Pt. Intercom Mobilindo Padang. Jurnal Pundi, 1(1), 165–182. https://doi.org/10.31575/jp.v1i1.9
Marlius, D., & Sagita, V. (2025). Pengaruh Servant Leadership Dan Integritas Terhadap Kinerja Karyawan Pada PDAM Kota Padang. Economics and Digital Business Review, 6(2), 177-183.
Marlius, D., & Wulandari, V. (2025). Pengaruh Kepercayaan, Kepuasan Pelanggan dan Citra Perusahaan terhadap Loyalitas Pelanggan pada MG Store Padang. ARZUSIN, 5(2), 755-772.
Novrial, N., & Susanti, F. (2025). Pengaruh Kompensasi Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Outsourcing Pada Divisi Housekeeping Di PT. Graha Sarana Duta Telkom Property Indonesia, Sumatera Barat. RIGGS: Journal of Artificial Intelligence and Digital Business, 4(2), 2786-2795.
Nurfaliza, N., & Susanti, F. (2024). Customer Value Terhadap Customer Satisfaction Di Rumah Makan Ampalu Raya Ulak Karang Padang. Economics and Digital Business Review, 5(1), 269-280.
Regen, R., Jamhari, J., Marlius, D., & Dona, E. (2025). The Effect Of Training, Workload And Place Of Duty On Employee Discipline. Jurnal Ekobistek, 14(1), 1-7.
Regen, R., Helia, S., Marlius, D., Dona, E., & Fernos, J. (2024). Pendidikan, Pelatihan (DIKLAT) dan Pengembangan Pegawai untuk Meningkatkan Kinerja Pegawai. Majalah Ilmiah UPI YPTK, 49-55.
Susanti, F., & Nora, F. (2025). Kinerja Pegawai Berdasarkan Kompetensi Kerja, Motivasi Kerja, dan Komitmen Kerja. Jurnal Pundi, 9(1), 39-52.
Susanti, F. (2025). KUALITAS PELAYANAN DAN KEPERCAYAAN TERHADAPLOYALITAS KONSUMEN STUDI KASUS PADA PERUSAHAAN J&TCARGO CABANG. Jurnal Keuangan dan Manajemen Terapan, 6(2).
Susanti, F., & Gusman, A. (2025). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Tarif Dan Fasilitas Terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Bus Trans Padang Koridor 1. Economics and Digital Business Review, 6(2), 1072-1083.
Susanti, F., & Lestari, V. E. W. (2024). Etika Bisnis dan Kualitas Produk terhadap Loyalitas Nasabah Bank BPR Lengayang. AKSIOMA: Jurnal Sains Ekonomi dan Edukasi, 1(7), 304-317.
Susanto, R. (2016). Penerapan M-Banking Dalam Meningkatkan Jasa Dan Layanan Perbankan Di PT.Bank Pembangunan Daerah Sumatera Barat Cabang Siteba. Jurnal Akademi Keuangan Dan PerbankanA, 0, 1–23.
Susanto, R. (2020). PT . Bank Bank Perkreditan Rakyat Raga Dana Sejahtera. 1–14.
Susanto, R. (2021). Pengaruh Customer Relationship Management (CRM) Terhadap Kepuasan Nasabah Pinjaman Pada PT. Bank Pembangunan Daerah Sumatera Barat Cabang Painan. Jurnal Pundi, 5(1), 181–194. https://doi.org/10.31575/jp.v5i1.348