Open Conference Systems, 1st KBP COnference

Font Size: 
Problem Credit Resolution At PT.Bank Nagari Siteba Branch
Jhon Fernos, Priskila E.R

Last modified: 2024-07-05

Abstract


The aim of resolving problem loans at PT. Bank Nagari Siteba Branch. This research uses quantitative methods to descriptively describe the problem credit resolution process at PT Bank Nagari Cabang west Sumatra for the 2020-2023 periode with a growth rate of 36.45%. The cause of non- performing loans was caused by internal and external factors where banks were less careful in using the principles of credit provision,namely 5c and creditworthiness analysis,namely decent.it is inappropriate for prospective debtors to receive credit facilities as well as aspects of credit worthiness studies resulting in problematic credit.


Keywords


Non, performing, Loans, Bank

References


Baiya, J. F. (2019). Analisis faktor-faktor penyebab kredit macet pada bank nagari cabang siteba. 1–18.

Suardana, I. K. G., Budiartha, I. N. P., & Ujianti, N. M. P. (2022). Penyelesaian Kredit Bermasalah dengan Metode Restrukturisasi Pada Koperasi Simpan Pinjam Merta Sari di Denpasar Utara. Jurnal Interpretasi Hukum, 3(1), 1–7. https://doi.org/10.22225/juinhum.3.1.4629.1-7

Widayati, R., & Herman, U. (2019). Penyelesaian Kredit Bermasalah pada PT. Bank Perkreditan Rakyat (BPR) Nagari Kasang. OSF Preprint, 1–14.

Amelia, S., & Fernos, J. (1998). Penyelesaian Kredit Bermasalah Pada PT . Bank Pembangunan Daerah Sumatera Barat. 1–12.

Kusuma, R. C. S. D., Walenta, A. S., Yasa, N. N. K., Mayliza, R., Suhendar, A. D., Permatasari, R. W., ... & Sari, L. F. (2023). Pengantar Manajemen Bisnis.

Desmayanti, A., & Widayati, R. (2019). Penyelesaian Kredit Bermasalah Pada PT. Bank Nagari Cabang Pariaman. Akademi Keuangan Dan Perbankan “Pembangunan,” 10, 1–12. http://dx.doi.org/10.31219/osf.io/24cvk

Marlius, D., & Melaguci, R. A. (2024). Pengaruh Kepemimpinan Transformasional Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan PT Semen Padang Departement Sumber Daya Manusia. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1168-1180.

Marlius, D., & Syahrin, A. (2024). Pengaruh Promosi Jabatan, Disiplin Kerja, dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk. Cabang Padang. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1338-1351.

Marlius, D., & Friscilia, T. (2024). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Pada BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang. Jurnal Pundi, 8(1).

Marlius, D., Susanti, F., Fernos, J., & Harmen, A. A. (2023). Kinerja Pegawai Dilihat Dari Komunikasi Organisasi Dan Lingkungan Kerja. Creative Research Management Journal6(2), 112-125.

Saputra, S. W., & Marlius, D. (2024). Pengaruh Beban Kerja, Motivasi Kerja Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PDAM Tirta Sanjung Buana Sijunjung. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1181-1194.

Mendari, W. E., & Widayati, R. (n.d.). PADA BANK NAGARI CABANG UTAMA PADANG Winda Elo Mendari , Ratna Widayati. 1–12.

Nursyahriana, A., Hadjat, M., & Tricahyadinata, I. (2017). Analisis Faktor Penyebab Terjadinya Kredit Macet. Forum Ekonomi, 19(1), 1. https://doi.org/10.29264/jfor.v19i1.2109

Chosyali, A., & Sartono, T. (2019). Optimalisasi Peningkatan Kualitas Kredit Dalam Rangka Mengatasi Kredit Bermasalah. Law Reform: Jurnal Pembaharuan Hukum, 15(1), 98–112. https://doi.org/10.14710/lr.v15i1.23357

Yasid, M., & Ramayanti, R. (2019). Upaya Penyelesaian Kredit Bermasalah Pada Lembaga Perbankan. Jurnal Darma Agung, 27(3), 1201. https://doi.org/10.46930/ojsuda.v27i3.379

Hohedu, T. R., & Dewi, A. R. (2019). Penanganan Kredit Macet Pada Bri Cabang X. Jurnal Ilmiah Bisnis Dan Perpajakan (Bijak), 1(1), 34–43. https://jurnal.unmer.ac.id/index.php/jb/article/view/2779


Full Text: PDF