Open Conference Systems, 1st KBP COnference

Font Size: 
Purchasing Decisions Are Seen From Product Quality and Brand Image On CV. Rima Bakery In Padang City
Suroso Winardi

Last modified: 2024-12-12

Abstract


Marketing is a process by which companies create value for customers and build strong relationships with customers with the aim of capturing value from customers in return. Excellence in maintaining consistent product quality will be more promising than companies creating cheap but high quality products. This research aims to determine the influence on product quality and consumer brand image on purchasing decisions for Cv bread. Rima Bakery in Padang City. In testing this hypothesis using the t test. Consumer choice Product Moment and Cronbach Alpha are used to measure validity and reliability. Tests have been carried out to show that all variables are valid and reliable. Partial test results (t test) of product quality at the t test value are greater than t table, so it can be interpreted that Ho is rejected and Ha is accepted and has a positive and significant influence on purchasing decisions, brand image has a t test greater than t table, meaning Ho rejected and Ha accepted and has a positive and significant influence on purchasing decisions.


Keywords


Product, Quality, Brand, Image, Purchasing, Decision

References


Adiputra, Y. R., & Khasanah, I. (2016). Pembelian Jasa Asuransi Jiwa (Studi Pada Ajb Bumiputera 1912 Cabang Cibinong), 5, 1–10.

Hamid, A., & Susanti, F. (2023). Pengaruh Harga Dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi pada Mahasiswa Pengguna Layanan Go-Jek di STIE-KBP Padang). Jurnal Economina, 2(3), 836-847.

Kusuma, R. C. S. D., Walenta, A. S., Yasa, N. N. K., Mayliza, R., Suhendar, A. D., Permatasari, R. W., ... & Sari, L. F. (2023). Pengantar Manajemen Bisnis.

Magdalena, M. (2015). Pengaruh Model Iklan dan Harga Terhadap keputusan Pembelian Sabun Lux Masyarakat Kecamatan IV Jurai Kab. PES – SEL, 3(1), 74–92.

Manoppo, J. R. (2011), Citra Merek, Kualitas Produk, Dan Promosi Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Parfum Excite Oriflame 2 (2), 1032–1042.

Margaretha Fiani S. (2012). Analisa Pengaruh Food Quality Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Roti Kecik Toko Roti Ganep’S Di Kota Solo.  Jurnal Manajemen Pemasaran, 1(1), 1–6.

Maharani, N., & Susanti, F. (2023). Kualitas Produk, Testimoni, dan Endorsment Terhadap Loyalitas Konsumen pada Produk Emina di Transmart Padang. Jurnal Publikasi Ilmu Manajemen, 2(2), 239-258.

Marlius, D. (2021). Keputusan Nasabah KUR Dilihat dari Suku Bunga dan Kualitas Pelayanan Pada Bank Mandiri Cabang Imam Bonjol Kota Padang. Jurnal Pundi, 4(3).

Marlius, D., & Syahrin, A. (2024). Pengaruh Promosi Jabatan, Disiplin Kerja, dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PT. Bank Tabungan Negara (Persero) Tbk. Cabang Padang. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1338-1351.

Marlius, D., Anwar, S., & Putra, R. Y. (2024). Kinerja Pegawai dilihat dari Pendidikan, Pengalaman Kerja, dan Etos Kerja. JURNAL PUNDI8(2), 103-114.

Marlius, D., & Yulita, W. (2024). Pengaruh Gaya Kepemimpinan, Pengawasan, Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Pegawai Pada Kantor Bupati Solok Selatan. Ensiklopedia of Journal, 6(3). 271-280.

Marlius, D., & Melaguci, R. A. (2024). Pengaruh Kepemimpinan Transformasional Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan PT Semen Padang Departement Sumber Daya Manusia. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1168-1180.

Marlius, D., & Friscilia, T. (2024). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Nasabah Pada BMT Taqwa Muhammadiyah Cabang Pasar Raya Padang. Jurnal Pundi, 8(1).

Saputra, S. W., & Marlius, D. (2024). Pengaruh Beban Kerja, Motivasi Kerja Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pada PDAM Tirta Sanjung Buana Sijunjung. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(2), 1181-1194.

Monica, C., & Marlius, D. (2023). Pengaruh kualitas pelayanan terhadap kepuasan nasabah pada Bank Nagari cabang Muaralabuh. Jurnal Pundi, 7(1), 53-62.

Putri, D., & Susanti, F. (2023). Nilai Pelanggan, Kualitas Pelayanan, Dan Kedekatan Emosional Terhadap Loyalitas Nasabah Tabungan Sikoci PT. Bank Nagari Cabang Pembantu Klas D Ulak Karang Padang. Jurnal Penelitian Ekonomi Manajemen dan Bisnis, 2(2), 78-98.

Ramanto, I., & Susanti, F. (2023). Pengaruh Service Quality Dan Sales Promotion Terhadap Impulse Buying Dalam Pembelian Secara Online Produk Bukalapak. Jurnal Riset Ekonomi dan Akuntansi, 1(2), 141-157.

Sari, R. F., & Marlius, D. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Harga terhadap Kepuasan Konsumen pada D’sruput Lapai Padang. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(1), 1801-1812.

Susanti, F., & Nasri, R. J. (2023). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Scoopy Pada Pt Menara Agung Kota Padang. Jurnal Valuasi: Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen dan Kewirausahaan, 3(1), 399-411.

Susanti, F., & Rahmadhani, S. (2022). Pengaruh Peranan Customer Service Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Customer Satisfaction Di BPJS Ketenagakerjaan Cabang Solok. Jurnal Valuasi: Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen dan Kewirausahaan, 2(2), 1126-1154.

Ugra, F., & Susanti, F. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Mutu Produk Terhadap Kepuasan Nasabah Tabungan Simanis Pada Pt. Bpr Raga Dana Sejahtera. Jurnal Valuasi: Jurnal Ilmiah Ilmu Manajemen dan Kewirausahaan, 3(1), 358-373.

Eliza, Y., Rukmawati, B., & Mardhiyah, W. Influence of Work Commitment as an Intervening Variable Relationship between Work Competency Variables, Organizational Support to the Performance of Tourism Conscious Group Managers in Padang Pariaman Regency.

Astuti, W., Yuliza, P. N., Pitra, P. N., Anjani, L., & Eliza, Y. Factors That Affect Performance By Using Work Motivation As Intervening. Work, 1, 0-187.

Alfrinaldi, Z., Junaili, T., Aulia, M., & Eliza, Y. Factors That Affect the Performance of Employees of the Procurement of Goods and Services Solok City Regional Secretariat.

Yulina, Y. E., Suheri, S., & Andria, Y. (2022). Performance Improvement Model Through Task Commitment as Intervening. International Journal of Islamic Business and Management Review, 2(2), 217-226.

Putri, I. E., & Afriyeni, A. (2023). Pengaruh Dimensi Brand Equity Dan Brand Trust Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Produk Kosmetik Merek Make Over Di Kota Padang. Profit: Jurnal Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 2(3), 72-100.

Itniwardani, I., & Afriyeni, A. (2023). Pengaruh Konflik Kerja Dan Stres Kerja Terhadap Kinerja Pegawai Dinas Kependudukan Dan Pencatatan Sipil Kota Padang. Jurnal Publikasi Ilmu Manajemen, 2(3), 85-100.

Nurfalia, S. (2023). The Influence of Discipline and Compensation on Employees Performance at PT. Federal International Finance (FIF Group) Sawahan. Formosa Journal of Sustainable Research, 2(1), 113-126.

Heryanto, H., & Syukrial, S. (2022). Analisa Nilai Perusahaan Industri Rokok di Bursa Efek Indonesia. Jurnal Ekonomi Efektif, 5(1), 107–118. https://doi.org/10.32493/JEE.v5i1.23990

Dewi, M. K., Meirina, E., & Septiano, R. (2022). Pelatihan Penyusunan Laporan Keuangan Yang Efektif Untuk Usaha Budi Daya Madu Lebah Tanpa Sengat/Galo-Galo (Trigona Sp) Pada Cv Shahabat Madu Di Kota Padang. Jurnal Abdimas Bina Bangsa, 3(2), 282-291.

Andria, Y., Welly, M., Oktavia, M., & Nofyadi, N. (2022). Effect Of Work Environment, Compensation, Work Discipline And Work Ethos To Performance Of Employee Agency And Human Resources Development Mentawai Islands District. Jurnal Ekonomi, 11(03), 714-725.

Andria, Y., Muliardi, M., Afridon, A., & Marsen, M. (2022). The Effect Of Leadership Style, Work Environment, Work Motivation And Job Satisfaction On The Performance Of Pauh Camat Office Employees Padang City. Jurnal Ekonomi, 11(03), 441-452.

Eliza, Y., Andria, Y., & Adriani, E. (2022). Model Peningkatan Kinerja Melalui Disiplin Kerja Sebagai Intervening pada Pegawai Dinas Pendidikan Kota Padang. J-MAS (Jurnal Manajemen dan Sains), 7(1), 333-339.

Eliza, Y., Andria, Y., & Muslim, I. (2022). Model Peningkatan Kinerja Melalui Motivasi Kerja Sebagai Intervening Karyawan PT. Incasi Raya Padang. Eksis: Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Bisnis, 13(2), 158-162.

Eliza, Y., Resvianti, Y., Saputra, Y. E., & Yuharmen, Y. (2022). Analisis Faktor yang Mempengaruhi Motivasi Kerja Pegawai BPKPD Kota Pariaman. Target: Jurnal Manajemen Bisnis, 4(2), 175-184.

Sari, L., & Septiano, R. (2023). Peran Kinerja terhadap Saham Perbankan di Indonesia. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(2), 6103-6109.

Eprianto, A., & Septiano, R. (2023). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Arus Kas Masa Depan Pada Perusahaan Manufaktur Subsektor Makanan Dan Minuman. Journal of Social and Economics Research, 5(1), 039-048.

Kasman, I., & Afriyeni, A. (2023). Pengaruh Kepercayaan dan Risiko Terhadap Minat Nasabah Menggunakan Mobil Banking di PT. BNI di Lubuk Alung. ULIL ALBAB: Jurnal Ilmiah Multidisiplin, 2(11), 5269-5277.

Rahmadia, A., & Afriyeni, A. (2024). Pengaruh Citra Perusahaan dan Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Nasabah pada PT. Bank Nagari Cabang Ujung Gading. Jurnal Riset Manajemen, 2(1), 01-18.

Eliza, Y., Apriyeni, D., Sutiyem, S., & Trismiyanti, D. (2024). What Factors Affecting Patient Satisfaction?. Adpebi International Journal of Multidisciplinary Sciences, 3(1), 64-70.

Eliza, Y. (2024). Analysis of Factors Affecting Performance With Work Motivation As Intervening West Sumatra Shipping Polytechnic. Adpebi International Journal of Multidisciplinary Sciences, 3(1), 84-94.

Septiano, R., Defit, S., & Limakrisna, N. (2024). Mediating Effect of Customer Satisfaction in Enhancing Customer Loyalty. Revista de Gestão Social e Ambiental, 18(6), e05517-e05517.

Len, Y. E., Andria, Y., Muslim, I., & Putri, A. Work Commitment As An Intervening In Disaster Management Performance. Jurnal Manajemen Universitas Bung Hatta, 19(1), 48-59.

Mayliza, R., Afriyeni, A., Suryadi, N., & Yusnelly, A. (2023). Profitabilitas Memediasi Pengaruh Alokasi Pajak Antar Periode, Persistensi Laba, Terhadap Kualitas Laba. Management Studies and Entrepreneurship Journal (MSEJ), 4(6), 8826-8836.

YW, L. M., Heryanto, H., Irawati, L., Febrina, M., & Helmiyetti, H. (2023). Faktor – Faktor yang Mempengaruhi Kinerja Guru Sekolah Menengah Pertama Negeri 1 Pulau Punjung. Jurnal Ekonomi Efektif, 5(2), 341–348. https://doi.org/10.32493/JEE.v5i2.27900

Afriyeni, Revy Verninda Rinesia, & Abdul Hamid. (2023). Analisis Penggunaan Teknologi Informasi, Inovasi Produk, dan Orientasi Pasar Terhadap Keunggulan Bersaing UMKM Sektor Kuliner Kota Padang. Mabsya: Jurnal Manajemen Bisnis Syariah, 6(1), 115–126. https://doi.org/10.24090/mabsya.v6i1.10895

Octarina, I., & Afriyeni, A. (2023). Pengaruh Self Efficacy dan Gaya Kepemimpinan terhadap Kinerja Tenaga Kependidikan Fakultas Bahasa dan Seni Universitas Negeri Padang. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(3), 28856-28869.

Edmizar, L., Delmaira, R., Dewenti, N., & Afriyeni, A. (2024). Pengaruh Komitmen Organisasi, Iklim Organisasi, Budaya Organisasi Dan Person Organizational Fit Terhadap Kinerja Pegawai Dinas Kependudukan Dan Pencatatan Sipil Kabupaten Kerinci. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(1), 118-138.

Sari, R. P., & Afriyeni, A. (2023). Pengaruh Organizational Support, Social Support, dan Self Efficacy terhadap Work Family Conflict Tenaga Kependidikan Non PNS di Direktorat Universitas Negeri Padang. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(3), 28870-28880.

Septiano, R., & Sari, L. (2024). Perubahan net profit margin dan dampaknya terhadap harga saham: Tinjauan pada industri makanan dan minuman. Jurnal Revenue: Jurnal Ilmiah Akuntansi, 4(2), 731-738.

Afriyeni, A., & Utami, K. (2024). Pengaruh Lingkungan Kerja Fisik, Lingkungan Kerja Non Fisik Dan Motivasi Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Pt. Andalas Agro Industri (Aai) Kabupaten Pasaman Barat. Ensiklopedia of Journal, 6(3), 63-70.

Heryanto, H. (2024). Dampak Konflik Kerja Dan Lingkungan Kerja Pada Kinerja Pptk: Peran Intervensi Motivasi Pptk. Jurnal Review Pendidikan dan Pengajaran (JRPP), 7(1), 1688-1699.

Heryanto, H. (2024). Analisis Pengaruh Faktor Kinerja Pegawai Dinas Pariwisata Dan Kebudayaan Kabupaten Solok Selatan. Scientific Journal Of Reflection: Economic, Accounting, Management and Business, 7(3), 667-678.

Sari, L., & Septiano, R. (2024). Inflasi Terhadap Laba Perusahaan Perbankan Di Indonesia. Jurnal Revenue: Jurnal Ilmiah Akuntansi, 4(2), 804-813.

Full Text: PDF